Monday 9 April 2012

Kotak Memori

Assalam…lama tak post untuk blog ni…sebenarnye bahan ni dah ade lame…ok..aritu buat clearance notes ngan buku-buku mase diploma dengan bachelor dalam satu kotak besar…jadi nye macam2 bende la jumpe balik…buku subjek sayang nak buang sebab ade yang dah balut cantik…ketas2 pekse belambak aku simpan dari dulu..nak buat ape lagi kan, buang jer..mane2 kertas A4 yang boleh recycle balik aku letak satu tempat..mase sem akhir diploma aku dah gune dah recycle paper…so takyah la beli buku untuk conteng2 ke amek notes ke…meh la aku kongsikan sebahagian yang menarik dalam kotak tu...

Bende yang paling banyak aku jumpe ialah lirik2 lagu…macam orang gile je…lirik lagu indon la banyak time 2009…sebab ade kisah disebalik lirik2 itu..ungu band, seventeen, mariah carey, celine dion, aishah, macam2 la..tapi aku tak amek pix..kat dlm buku subjek pun ade lirik2 kat tepi notes..

resepi-resepi

Resepi2 pun ade jugak aku jumpe…belum pernah cuba nak buat…resepi tu ade yang orang bagi ngan aku carik sendiri,..resepi blueberry muffin (anis bagi), vaddey (didi bagi), tiramitsu (umi bagii)..resepi umi bagi ni senang sangat..takyah bakar..masuk fridge je..sedap bile makan sejuk2..sebulan  dua lepas kot ade tetengok puan salina post pix tiramitsu kat FB..tu mesti resepi umi tu…resepi muffin macam2 rase pun ade gak jumpe balik…resepi kek pun ade jugak..haha..jadinye compilekan balik masuk buku resepi aku…

flyers & bahan kursus

Bile ternampak flyers ngan bahan kursus menangani kes pembuangan bayi, terus teringat course tu hari isnin pagi sampai petang..mule2 tu tak ade orang sangat sebabnye mungkin  kurang publisiti ataupun masa hari bekerja…sebenarnye aku join sebab nak meramaikan dan nak support program dorang ni…tapi bile nak dekat tengahari da ramai datang itu pun student diploma HR…sape lg nak support kan kalau bukan course sendiri..dorang punye bahan untuk dikongsi sangat bagus…tapi yang sedikit sedih la bile satu penceramah ni tayangkan pix2 (sex stuff) yang tak sepatutnye ditonton oleh adik2 tahfiz atau anak2 yatim..tak bape ingat..kalau tak salah la…mase tu penceramah ade tanye boleh ke saye tayangkan pix2 sebegini…komiti program cakap takde masalah..sorang ustaz yang lead budak2 tu pun cakap xde masalah..tapi tindakan die lebih kepada menjaga hati…tapi aku rase ustaz tu x setuju..aku tengok mate ngan muke die pun dah lain…mase tu aku cuba untuk suruh someone stop kan penceramah dri terus tayang pix2 tu..tapi dorang cakap nak jaga hati penceramah…xpe la..aku ni participant je..tak layak nak cakap lebih2..sian adik2 tengok bende tu…sedih r..ini sekadar luahan sahaja...

piece of paper

Ok lah..kite beralih ke bende lain yang aku jumpe lagi…aku jumpe piece of paper seperti di atas…hahhaha…ni sebenarnye nak berkawan ngan one guy dari Philippines…name die Earl James Damirez..aku panggil James..memang tegelak bile jumpe bende ni…siap bagi paper tunjuk kat cam sebab keyboard mase tu stuck..selepas beberapa bulan berkawan di FB, aku mengundur diri dengan sebab2 tertentu…tiada keserasian untuk berkawan…

someone posted

Yang seterusnya ialah sebuah kad yang sangat cantik yang dibuat khas oleh seorang kawan yang rapat…saudara Heartpeace Iskandar…orangnye berseni...siap ikut tema coklat mase tu..frasa yang tercatat ialah ’coz it’s a sign that our heart is not always right’…ini merupakan antara post James semasa  di FB…aku simpan sampai skrg kad ni…no worries…

PERMASUM Tentatif

hasil gubahan untuk grand dinner

Bile tengok balik PERMASUM tentative program, terus teringat grand dinner..byk preparation komiti keceriaan dewan kene buat…beli bunga, pasu, ranting, ribbon organza, crystal drop…lipat tisu jadi bunga (nice idea)..gubah bunga dalam pasu(aku x bape pandai)..sume keje buat ramai2…dengar cite pix grand dinner masuk bulletin or magazine KUIS…bangga..mohon dishare photo nya di sini ya...ahli komiti keceriaan termasuklah fifi, nanat, heartpeace iskandar, aku, kathy(cat), ecah teddy, qistina, man, yang lain tu x ingat r....

board name aku

Yang paling jelas sekali mase bukak kotak aritu ialah nama aku atas mountain board..ni pun ikut tema coklat gak…dibuat oleh Heartpeace Iskandar tanpa pengetahuan aku…cite nye gini…mase tu sem baru mule..so sibuk2 nak decorate bilik dengan wane tema..jadiknye gi la round sume kedai stationery beli  mountain board, gabus, gabus cutter, warne poster, macam2 lagi..so balik bilik bermula la kerja2 deco..Thank you for the board….makasih ya… 













No comments:

Post a Comment